Sociale dienst Bollenstreek lekt gegevens aan 300 klanten

Bollenstreek – De Sociale Dienst in de Bollenstreek, de ISD, heeft donderdag 18 april aan maximaal 300 klanten met een uitkering per e-mail een brief gestuurd met daarin naam, adres en woonplaats-gegevens van andere klanten. De ISD heeft de datalek zelf naar buiten gebracht en meldt het zeer te betreuren dat het heeft plaatsgevonden. Naar alle betrokkenen is meteen een excuusbrief gestuurd. Het ging om een algemene brief over de aansluiting van de ISD Bollenstreek op MijnOverheid.nl en door een menselijke fout stonden in de brief, die per e-mail is verstuurd, ook NAW-gegevens van andere personen met een uitkering. De ISD heeft dat direct geconstateerd en heeft de mailing ingetrokken. Het is niet bekend bij hoeveel personen deze mail ten onrechte wel is aangekomen. De ISD heeft de Autoriteit Persoonsgegevens hiervan meteen op de hoogte gesteld en neemt maatregelen om dit in het vervolg te voorkomen.

1 REACTIE

  1. Als het kalf verdronken is……., dit soort gevoelige informatie dient driedubbel te worden gecontroleerd!!! Dit mag nooit gebeuren, sorry zeggen is te gemakkelijk!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here