Foto PB

Bollenstreek – De Klachtencommissie Wonen (KCW) heeft in 2021 21 klachten ontvangen. KCW  behandelt klachten van huurders van de woningcorporaties Sint Antonius van Padua, Stek en MeerWonen.

Van de 16 afgehandelde klachten werd er één als niet gegrond beoordeeld. Tien klachten werden niet in behandeling genomen, waarvan zes omdat zij nog niet met de bestuurder van de corporatie waren uitgepraat, althans er nog geen formele beslissing op de klacht door de bestuurder was genomen.

In vijf gevallen kon tussen huurder en verhuurder worden bemiddeld en werd een bevredigende oplossing gevonden. Vijf klachten waren eind 2021 nog in behandeling.

1 REACTIE

  1. Gezien ik al twee jaar wacht op verschillende reparaties aan mijn woning zoals lekkages en de bruine plekken en kapotte vloer omdat Stek verzaakt te repareren, maar ook op een nieuwe keuken waar ik recht op- en die ik in maart 2021 aangevraagd heb, wacht ik al 2 jaar.

    Omdat ik mijn verhaal maar ben gaan doen bij de Noordwijkse krant met Stek in de CC, zaten er de week erna opeens de “rayon manager” van Noordwijk en “andere opzichter vanuit Lisse” (erbij gehaald omdat hij een iglo aan een eskimo denkt te kunnen verkopen. Had hij graag vooraf geweten wat mijn beroep is ;)) bij me aan tafel en kon alles ineens wel gerepareerd worden en die keuken kwam er ook zsm. Oh en die in de verkeerde kleur geleverde deur, dat werd ook geregeld, aldus STEK (oktober 2022).

    Het is nu midden januari 2023 en ik zit nog steeds met de verkeerde deur, zonder keuken.. de “uitvoerder” heeft KBM (keurige mensen, werken keihard) de opdracht gegeven het achterstallig weg te werken en daar zijn ze dan maandag 16 Jan jl. ook mee begonnen.

    Maar de keuken is niet besteld omdat ik nog geen “akkoord” had gegeven voor de offerte van €675 die mij toegestuurd werd tbv de aanpassingen die ik tov de keuken wilde (verlengd keukenblad, extra groep elektra). En die aanpassingen waren een “uitzondering” want vanaf 2023 krijgen alle huurders alleen nog maar “standaard” keukens. Uitzondering? De keuken die ik maart 2021 heb aangevraagd en die al was ingemeten door KBM (want zij doen wèl gewoon hun werk). Uitzondering?

    Mijn huisarts hamert erop te procederen ter compensatie, een vergoeden geleden leed of in ieder geval een tegemoetkoming. Ik heb als alleenstaande moeder van een 3 jarige financieel niets te klagen en heb STEK ook gezegd dat ik geen geld wil/noch nodig heb, maar ik heb de laatste twee jaar inderdaad wel veel geleden en wellicht (vroeg ik de nieuwe opzichter telefonisch) kunnen ze me tegemoet komen door bijv de doorgang keuken-woonkamer breder te maken, zodat het wat betrekkelijker wordt. Dat zou hij gaan bespreken met zijn leidinggevende.

    Maar de “RAYONMANAGER” (het bestuur moet die mannetjes iets van een naam geven om toch een soort van hiërarchie te profileren zodat huurders hun hiërarchische relevantie herkennen ofzo?) van STEK NOORDWIJK (ik zal namen maar buiten beschouwing laten) is onverbiddelijk en keihard. De RAYONMANAGER van STEK NOORDWIJK stelt (via de nieuwe “opzichter” a.k.a “the Messenger”) kennelijk dat het leed dat ik (een 37 jarige vrouw en tot een halfjaar geleden zowel mentaal als fysiek prima gezond en moeder van een 3 jarige) lijd geenszins de verantwoordelijkheid is van hen.

    De fysiotherapie, haaruitval, kalmeringstabletten, 20 kg ongewild afgevallen in die 6 maanden, een hart ritme stoornis (die ik in juni 2022 nog niet had, toen ik geopereerd werd) maar dat dit alles is ontstaan ná de enórm onsympathieke, geenszins coulante en al helemaal niet verantwoordelijkheid nemende communicatie en beslissingen van STEK, dat weten zowel mijn omgeving als ik wel zeker, ook heb ik de professionals die het voor me willen onderschrijven. Maar ik ben uitgeput.. ik studeer aan de universiteit, heb een zoontje van 3 en vecht tegen de bierkaai.. ik krijg zonnepanelen en een nieuwe meterkast (waar ik dan ook €450 en maandelijkse huurverhoging voor betaal) en omdat hij KBM akkoord heeft gegeven mij een nieuwe slaapkamer deur te geven nadat ik die vorig jaar moest intrappen omdat mijn zoontje ín de slaapkamer de sleutel om had gedraaid en niet wist terug te draaien natuurlijk met 2,5 jr, is meneer de opzichter zo in zijn nopjes dat ik het idee heb dat hij misschien een sticker wil omdat hij me iets “geeft” waar STEK daadwerkelijk niet verantwoordelijk voor was.

    Oh en die twee keer bestelde maar niet bij mij geplaatste aangepaste keuken, die hebben ze zowel in september als vorige week bij andere bewoners geplaatst, tijdens de kerstvakantie toen zowel STEK als KBM gesloten was..maar dat was vast ook een uitzondering want vanaf 2023 geen aanpassingen meer toch en die óók nog eens precies dezelfde maten van mijn keuken en wensen had.. “nieuwe opzichter”, je bent het gewoon vergeten te bestellen. Is menselijk. Het zou STEK sieren als ze eens verantwoordelijkheid namen voor hun tekortkomingen (welke nagenoeg elke organisatie heeft, het blijft mensen werk).

    Ik heb niet eens een excuus gehoord.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in