Noordwijk – De viering van Noordwijk 150 jaar badplaats heeft ongeveer € 1,5 miljoen opgeleverd. Dat blijkt uit de evaluatie van het evenement, dat in 2016 met allerlei activiteiten werd gevierd.

Vooral in kraampjes op straat, in de horeca en in winkels en supermarkten werd dat geld uitgegeven door bezoekers. De gemeente droeg voor een kleine € 160.000 bij aan de festiviteiten; de ondernemers betaalden hetzelfde bedrag. Dure evenementen voor de gemeente waren de Flyby (€ 30.000), de Zandsculpturen € 15.000) en het Straattheater/vuurwerk (€ 14.000). Volgens de evaluatie heeft Noordwijk 150 jaar badplaats door de evenementen veel extra aandacht en dus publiek getrokken.

Aanbevelingen voor toekomstige themajaren zijn er ook: er moet een duidelijke doelstelling zijn en het thema moet zich lenen voor een jaarrond evenementenprogramma.

1 REACTIE

  1. 1,5 miljoen extra omzet of extra netto winst? Dat is een enorm verschil. Wat is het procentueel qua stijging? Kan ook gewoon het herstel van de economie zijn. Hoeveel meer bezoekers dan normaal? Ik heb een sterk uitdeduimzuiggevoel bij dit stukje.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in