Noordwijk – Een extra subsidie van 125.000 euro voor Noordwijk Marketing leverde dinsdag tijdens een politieke bespreking de nodige kritiek op. De marketingorganisatie krijgt al 385.000 euro subsidie dit jaar, maar wil daar meer bij. Dat geld is nodig om een meerjarenplan uit te voeren. Noordwijk Marketing ziet kansen om de dienstverlening meer te richten op investment en retail, op sport, cultuur en publieksevenementen, op pers & communicatie, op onderzoek en op vitaliteit en welbevinden.Verschillende partijen vinden dat er wel heel veel geld naar de organisatie gaat. Er was ook kritiek dat het voormalig VVV-kantoor op de Grent verkocht wordt en dat de gemeente niets te zeggen heeft over waar de opbrengst naar toe gaat. Het gebouw is namelijk in bezit bij een aparte stichting.
Noordwijk Marketing: kan iemand mij uitleggen wat dit orgaan doet voor Noordwijk? Waarom is er niet gewoon een VVV zoals vroeger, die had veel meer meerwaarde voor Noordwijk.
Wat doet men met het geld, kan men dat blootleggen en onderbouwen?
Of verdwijnt het in de zakken van de oprichters??
Het gaat te ver om te beweren dat het geld in daarvoor niet bedoelde zakken verdwijnt. Wel is het zo dat de vruchten van de activiteiten die er mee betaald worden voornamelijk door de Noordwijkse horeca en middenstand worden geplukt. Dus laten daar de extra fondsen ook maar vandaan komen!