Foto Google Streetview

Teylingen – De snelheid op rijksweg A44 kan over een tijdje naar 80 kilometer per uur. Dat vinden de fracties van Groen & Leefbaar Teylingen en de ChristenUnie in de Teylingse gemeenteraad.

Wanneer over enige tijd de RijnlandRoute is gerealiseerd is dat een mooi moment om de snelheid op rijksweg A44 omlaag te brengen, zo lieten beide fracties dinsdag weten tijdens de vergadering van de raadscommissie Ruimte. De RijnlandRoute is de nieuwe verbinding tussen de A44 en rijksweg A4, en is mede bedoeld als nieuwe ontsluiting van de zuidelijke Bollenstreek. Volgens de ChristenUnie moet de A4 daarna de hoofdroute tussen Amsterdam en Den Haag vormen, en kan de A44 een ‘secundaire weg’ worden. Als gevolg daarvan zou de snelheid daar omlaag kunnen naar 80 kilometer, wat de overlast van de weg aanzienlijk zou kunnen verminderen. De ChristenUnie overweegt nu om daarvoor met een motie te komen in de Teylingse gemeenteraad.

Overigens is het Rijk verantwoordelijk voor de rijkswegen en de snelheid die daarop gereden mag worden.

12 REACTIES

  1. Ze zijn echt met z’n allen het spoor bijster, allemaal interessant doen over iets waar ze geen invloed op hebben, maak je druk over de gemeente Teylingen waar nog zat te doen is.

    • Binnen heel Nederland slaan we door in alle onderwerpen en wil iedereen iets, denk eens na over een gewoon maatschappelijk democratische discussie en niet overdrijven en het onderste uit de kan proberen te halen, Omdenken!!

  2. Ja…nee dit mist volledig het punt. Je wilt juist af van al die verschillende snelheden. Maak alles de zelfde snelheid. Kies 120 of 130 niet allemaal. En overdag alles 100. Van 130 naar 100 snap ik nog qua verbruik. Maar 80 is vrijwel niet zuiniger dan 100.

    Oh and de gemeente gaan niet over de snelwegen. Dat is voor provincie en rijkwaterstaat.

  3. Langzamer…langzamer…langzamer…. ik ben er klaar mee om steeds weer nieuwe beperkingen opgelegd te krijgen!

  4. Wat een bullshit idee is dit weer: Dit zal tot gevolg hebben dat er veel meer verkeer via N208, N207 en N206 zullen gaan, zeker de N208 kan dit absoluut niet aan! Ook de A4 thv Leiden kan dit (nog) niet aan.

    Ik snap ook echt niet dat een ‘groene’ partij erop aanstuurd om 20 km om te rijden als je richting Amsterdam moet, dat maakt de snelheidsverlaging echt bij lange na niet goed.

    De A44 moet gewoon gemoderniseerd worden voor een goede doorstroming (effectiever voor het milieu dan een snelheidsverlaging):
    Matrixborden om de vele kettingbotsingen tegen te gaan.
    Verbreding (evt. optisch) van de bruggen over de ring- en hoofdvaart, om schrikreacties van onbekende te voorkomen.
    De weefvakken bij Sassenheim-zuid moeten worden aangepakt.

  5. Iets met schoenmaker en leest.
    We vinden allemaal wel eens wat. Meestal worden we daarna wakker en was het maar een droom.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in