Bollenstreek – De nieuwe uitvoerder van leerlingenvervoer in de streek, Noot Personenvervoer, kan voor 100 kinderen niet zorgen voor het juiste vervoer. Aan Noot werd in het voorjaar het leerlingenvervoer in Hillegom, Lisse, Teylingen, Noordwijk en Katwijk gegund. Het bedrijf liet begin augustus weten voor 200 kinderen geen chauffeur te hebben en die zouden volgens een noodscenario niet met taxibusjes, maar kleine touringcars vervoerd worden. Omdat ze daarmee niet aan de afspraken voldoen, werd het bedrijf door de gemeentes in gebreke gesteld. Inmiddels is er alsnog voor 100 kinderen een oplossing, maar voor nog 100 leerlingen komen er bussen. De gemeentes beraden zich op juridische stappen. Ouders zijn met een brief geïnformeerd.

Arno van Kempen namens de gemeentes.

8 REACTIES

  1. Goed begin van het jaar maar het ligt niet alleen aan de vervoerder de gemeente heeft ook vergeten kinderen door te geven aan de vervoerder.

  2. Gewoon van bijde kanten zwaar waardeloos geen goed woord voor een vervoerder die mee wil gaan maar niks kan bieden en de gemeente die zoals altijd het geld belangrijker vind dan het kind echt walgelijk

  3. Waarvoor gaat de gemeente in zee met vervoersbedrijf die niet genoeg chauffeurs hebben??
    Ik begrijp het echt niet.
    Ze beloven gouden bergen, maar kunnen het niet waarmaken.

  4. Noot wilde ook niet de chauffeurs het zelfde contract geven bij overname met de juiste uren waardoor ik dus, niet meer voor Noot wilde rijden.

  5. Vandaag mijn zoon niet opgehaald. Meerdere keren met NOOT gebeld. Vanaf 7.30 uur zat hij klaar om naar school toe te gaan. Rond 8.00 uur gaf medewerkster van centrale aan dat hij wat verlaat was, maar dat hij er over 10 minuten zou zijn. 8.30 uur maar weer gebeld met NOOT waar de chauffeur bleef. Toen kreeg ik te horen dat ze een Loos melding van de Chauffeur hadden binnen gekregen. Er zou dus volgens Chauffeur niemand bij ons thuis zijn geweest, terwijl mijn zoon en ik nog steeds op de taxi zaten te wachten. Chauffeur is bij zekerheid niet langs geweest en heeft ook niet aangebeld, maar meld aan de centrale gewoon een loos melding. Centrale geeft dan ook aan dat ze geen andere taxi kunnen sturen dus kind gaat niet naar school.
    Ik heb ook een bericht in hun systeem geplaatst dat hier sprake is van een onterechte loos melding, en hen HTLsamen hiervan per mail op de hoogte gebracht. Neem dan contact op met één van de medewerkers leerlingenvervoer. zijn er meerdere ouders met klachten over het leerlingen vervoer mail of bel dan met HLTsamen. e-mail: [email protected] of bel naar 14 0252.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in