Bollenstreek – Vijf natuur- en milieuorganisaties zijn faliekant tegen het traject van de Duinpolderweg, waar Gedeputeerde Staten van Zuid- en Noord Holland voor hebben gekozen. Milieudefensie afdeling Haarlem, Vereniging Behoud de Polders, Vogelwerkgroep Zuid-Kennemerland, Stichting Duinbehoud, Stichting Milieu- en Natuurbescherming Kennemerland maken gezamenlijk bezwaar. Ze vinden dat er een enorme hoeveelheid asfalt door het landschap komt en ze noemen de weg een knieval voor transportbedrijven. Ze vrezen dat de tweebaansweg later vier banen krijgt. Ook vinden ze dat dit keuzetraject de verkeersproblemen in de dorpen niet oplost en voor nieuwe problemen in Hillegom zorgt. De organisaties vinden dat Gedeputeerde Staten de keuze niet goed uitleggen en dat de keuze ook niet goed is onderzocht. Dat maakt bezwaar maken ook extra moeilijk.

6 REACTIES

  1. Waarom geen aansluiting op de Weerlaan(terrein v/h Manage Hillegom). Pastoorslaan naar Station Hillegom?
    Aan de Pastoorslaan zitten bevinden zich nog enkele bollenexportbedrijven, met als sluitstuk Koninklijke Van Zanten.
    Aan de Weeresteinstraat Lommerse en Uitendaal.
    Doortrekken naar de N206 is overbodig.
    BELANGRIJK IS: DE ONTSLUITING VAN HILLEGOM NOORD

  2. Dit soort lui is per definitie overal tegen maar komt nooit met een volwaardig alternatief. Negeren die lui en nu eindelijk eens beginnen met bouwen !

  3. Bezwaren van milieu- en natuurorganisaties zijn bekend en al meegewogen in mer. Er zou nu moeten worden aangepakt en doorgepakt, al is het maar om te voorkomen, dat er opnieuw sprake zal zijn van jarenlange vertraging.
    Verbetering oostwest- verbindingen is nu broodnodig voor bedrijfsleven en woon-werkverkeer. We zijn ook de fase van de “nut en noodzaak”-discussie inmiddels ruimschoots gepasseerd.

  4. waarom moeten wij de nieuwe bouwlocatie woorden van Haarlem , A’dam ,Leiden , Katwijk ,en Den Haag ?
    Wat dat is de gedachte en plan A’dam betaalt namelijk het grootste gedeelte.
    gaat niet om onze bollen bedrijven.

  5. Als je ergens tegen bent dien je ook een alternatief aan te bieden en die zijn er ook bijvoorbeeld alternatief NOG beter. De nul optie is onvoldoende gebleken om de verkeersproblemen op te lossen. Met zo’n zienswijze geef ik jullie weinig kans.

  6. Het jammmere is, dat zo’n weg als “oplossing” nog meer problemen maakt in plaats van minder. Hillegom-Noord krijgt 23000 auto’s per dag langs de gevels. De totale leefbaarheid gaat er daarmee niet op vooruit. Bedrijven moeten verdwijnen voor asfalt. Hoezo: goed voor de economie? Natuurgebieden gaan kapot. Bollengrond wordt met een laag teer bedekt. Stoppen met asfalt en wegbeprijzing invoeren. Daarmee doe je echt wat aan congestie en leefbaarheid. Maar dat willen de grote wegenbouwers, de adviesbureau’s en de autohandel niet. En die maken de dienst uit.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in