
Noordwijkerhout – Martijn Plug heeft zijn eerste expositie geopend in de Wereldwinkel in Noordwijkerhout. Ook voor de Wereldwinkel is het een primeur: voor het eerst krijgt een lokale kunstenaar de kans om er enkele weken zijn werk te tonen. Het initiatief volgt op een samenwerking met KunstZinn tijdens de Kunstroute van vorig jaar.
Plug maakt glaspanelen en ontdekte deze kunstvorm enkele jaren geleden tijdens een workshop in Leiden. Na de coronaperiode zocht hij een creatieve hobby en raakte gefascineerd door de mogelijkheden van glas. Vooral de kleuren, vormen en effecten van gesmolten glas spreken hem aan.
De expositie werd vrijdag geopend samen met vertegenwoordigers van de Wereldwinkel en KunstZinn. Plugs kunstwerken zijn te zien tot en met 10 juli.
























