Het kan voorkomen dat luisteraars, lezers of bezoekers het niet eens zijn over wat Bo, de omroep van de Bollenstreek heeft bericht of gedaan. Mocht u daar een klacht over willen indienen dan melden wij hieronder hoe wij daar mee om gaan. Wij stellen een procedure in werking om uw klacht zo snel en effectief mogelijk te behandelen en hopen hier natuurlijk samen met u uit te komen.

Bo, de omroep van de Bollenstreek kent een klachtenregeling. Deze houdt in dat wij uw klacht op zorgvuldige wijze afhandelen en waar mogelijk met u kijken naar een passende oplossing. Indien u niet tevreden bent over de uitvoering van de werkzaamheden door (een van) onze medewerkers kunt u daarover een klacht indienen bij ons. Ook als u vermeende onregelmatigheden aan de kaak wilt stellen kunt u daarover een klacht indienen bij ons.

Deze klacht kunt u uitsluitend schriftelijk of per e-mail indienen. U kunt hiervoor het reactieformulier gebruiken onderaan deze tekst.

Wij zorgen er voor dat u binnen vijf werkdagen een bericht van ons krijgt. Wanneer u een klacht indient via onze klachtenprocedure krijgt u altijd een e-mail met een bevestiging zodat u weet dat de klacht is aangekomen. Mocht u deze bevestiging niet ontvangen dan vragen wij u opnieuw uw e-mail te sturen of de klacht alsnog schriftelijk in te dienen.

Klachtenprocedure

Hoe de klachtenprocedure in zijn werk gaat:

1) KLACHTENBRIEF
U maakt een e-mail of brief waarin u zo duidelijk mogelijk uw (negatieve) ervaring beschrijft. Zorg dat in uw brief of in uw e-mail het volgende bijgevoegd zit:

– Omschrijving van uw klacht;
– De persoon of personen waarmee u contact heeft gehad;
– Uw contactgegevens;
– De oplossing die volgens u redelijk en passend zou zijn;

2) STUUR AANGETEKENDE BRIEF OF E-MAIL
U stuurt een e-mail of aangetekende brief naar onderstaande gegevens: gebruik het reactie-formulier onderaan deze tekst of stuur een brief naar BO, Langelaan 3a, 2211 XT in Noordwijkerhout.

3) BEVESTIGING
U krijgt van ons een bevestiging van ontvangst;

4) OPLOSSING
Wij nemen uw klacht altijd serieus en zoeken binnen 30 dagen naar een oplossing;

5) CONTACT
Wij nemen contact met u op om de klacht te bespreken of komen met een oplossing.

Mochten u en de omroep er niet uitkomen dan kunt u ook altijd een klacht indienen bij de Raad voor de Journalistiek, zie www.rvdj.nl.