
Voorhout – De brandweer van Voorhout heeft donderdagavond een groot waterfestijn georganiseerd aan de Sportlaan in Voorhout. Vanwege het aanhoudende warme weer was het dorp wel toe aan verkoeling. Om 19.00 uur was het zover en kwamen diverse brandweervoertuigen aangereden. De slangen werden uitgerold en daarna ging het water erop. Honderden kinderen en hun ouders genoten van de waterpret. Vele kinderen hadden een waterpistool of emmers mee. Ook de ouders die op afstand toekeken, werden even natgespoten. Het water kwam uit een waterput van het grondwater waardoor er geen drinkwater werd verspild. Iedereen kan terugkijken op een geslaagde avond.















![[AUDIO] Droge Kaagweek terug op nieuwe locatie; hitte hindert activiteiten](https://www.bollenstreekomroep.nl/wp-content/uploads/2026/06/062526-Kaagweek2026-218x150.jpg)





