Sassenheim- Op de Wasbeekerlaan in Sassenheim heeft woensdag aan het eind van de ochtend een buschauffeur zijn voertuig vastgereden op een poller. Dat is een beweegbare paal in het wegdek. In de bus zat één passagier en die raakte niet gewond. Om de bus van de poller af te kunnen halen werd de weg afgesloten en moesten de bussen omrijden. Nadat de bus was bevrijd kon de chauffeur zijn voertuig zelf wegrijden. Wel met de nodige schade.  

8 REACTIES

  1. Ik ben van mening dat elke buschauffeur gescreend moet worden op kennis van verkeerswetgeving met daarbij jaarlijkse rijvaardigheid . Er gebeuren veel te veel ongelukken waar bussen bij betrokken zijn. Dan hebben we het nog niet eens over de ,bijna, ongevallen. Ik zie het zo vaak dat buschauffeurs fietsers passeren of afsnijden op plekken waar je met een gewone auto dat niet doet.

    • Zou zeggen, kom eens mee naar de medische keuring die we verplicht moeten doen, alle rijexames, en alle verplichte nascholing die we verplicht zijn te volgen

    • En automobilisten en fietsers?? Als je ziet hoeveel ongelukken we dagelijks voorkomen door goed op te letten en fouten van anderen compenseren..
      Denk eerst na voor je iets plaatst en ga eens een keer mee op een dienst… Praat je wel anders

  2. Dat wordt wat als deze busmaatschappij Q-liner, in plaats van Arriva, over een jaar in onze regio het openbaar vervoer gaat verzorgen.

    • Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niets.
      Q-liner is een snellere verbinding tussen grotere plaatsen, deze bus stopt op minder haltes dan de normale streeklijnen. Voorheen was dit in geheel Nederland bekend als de Interliner.
      Q-liners rijden o.a. bij Arriva in het westen van het land en Qbuzz in het noorden. In het grootste deel van de randstad heb je R-net bussen waar dit vergelijkbaar mee is.

  3. Het kan ook dat de poller niet gereageerd heeft, en dat de chauffeur er heel weinig aan kan doen. Heb hier ook geregeld bussen voor pollers zien staan, die in gebruik zijn als bussluis. De techniek is soms best wel weerbarstig, niet alles is altijd de schuld van de chauffeur.

  4. Dit lijkt me een gevalletje paal die te vroeg omhoog komt. De bus heeft vooraan geen schade, dus toen de neus erboven was, hopla.
    Thuis is dat geen probleem, bij een bus wel.

  5. Chauffeurs worden tot haastig rijden gedwongen door de krappe rijtijden. Rust, veiligheid, klantvriendelijkheid en comfort passen niet meer bij de huidige busbedrijven. De laagste inschrijver van een concessie moet immers terugverdienen. Dat gaat bijna altijd ten koste van de chauffeur en dienstregeling.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in