Foto: archief.

Noordwijk – Het Noordwijkse college van B & W zegt zich te hebben gericht op de vertrouwelijkheid en de klachtenafhandeling rond de Regiotaxi, dat sinds 2023 door vervoersbedrijf Noot wordt uitgevoerd. Raadslid Charlotte Meiland had schriftelijke vragen gesteld na verneming van klachten van de gebruikers van de Regiotaxi. Het college benadrukt dat het maatregelen heeft genomen om het vertrouwen van reizigers, de klachtenregistratie en de continuïteit van het vervoer te waarborgen.

Om gebruikers van de Regiotaxi tevreden te houden, heeft het college verschillende maatregelen genomen. Bij de aanbesteding in 2021 werd benadrukt dat een laagdrempelige klachtenprocedure nodig is voor reizigers om hun zorgen te uiten. Sinds de start van het contract in 2023 worden er ook dagelijks klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd, waaruit blijkt dat de Regiotaxi een rapportcijfer 8,6 heeft verdiend in oktober 2023. Een lokale communicatieactie spoorde gebruikers aan om klachten te melden, maar slechts enkele klachten werden ontvangen.

Klachten van gebruikers van de Regiotaxi worden geregistreerd in een geautomatiseerd systeem. Deze komen dan terecht in een online register, dat beheerd wordt door Holland Rijnland. Ook minder zelfredzame gebruikers hebben volgens het college mogelijkheden om hun ervaringen met de Regiotaxi te delen, waaronder: telefonisch, via de website, schriftelijk, via het dagelijkse telefonische klanttevredenheidsonderzoek of tijdens periodieke overleggen met de klankbordgroep Regiotaxi.

Het college monitort de situatie en evalueert de gevolgen zodra een nieuwe vervoerder voor het leerlingenvervoer bekend is. De huidige vervoerder blijft zich aan de contractafspraken houden.

4 REACTIES

  1. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er geen gebruik (meer) maken van de Regiotaxi. Als de “klagers” dat niet meer doen, heb je ook geen klachten. Beter eens te kijken naar het aantal ritten ten opzichte van andere jaren met hetzelfde aantal taxi-gebruikers.

  2. Klagen had tot op heden geen enkele zin! Een onafhankelijke klachtenlijn zou goed zijn! Is er on de aanbesteding ook een strafbepaling mbt tot overschrijding van de voorwaarden en eventuele schadevergoeding voor cliënten opgenomen!

  3. Ik ben totaal eens met de bovopmerking,want ik heb zelf 4x niet op ziekenhuis afspraak kunnen gaan omdat de Regio Taxi is gewoon niet gekomen.
    Ik kan niet op ze rekenen dus kan alleen maar hopen op een andere betrouwbaar bedrijf.

  4. Zeer vage beweringen in het artikel. Regelmatig worden personen niet of veel te laat gehaald en gebracht. Soms door asociale chauffeurs uit de achterbuurten van Den Haag. Maar het boeit het bedrijf Noot allemaal niets.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in