Bollenstreek – Voor de vernieuwing van vier bruggen en viaducten op de A44 hebben Rijkswaterstaat, Zuid-Holland Bereikbaar en Breikers een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Het gaat om de Kaagbrug, het Spoorwegviaduct ter hoogte van Voorhout en de viaducten Hoofdvaart en Lisserweg. Volgens planning gaat het werk in 2025 van start en duurt het tot 2030.
Tijdens de werkzaamheden is hinder op de weg onvermijdelijk. Om de mobiliteit en bereikbaarheid zoveel mogelijk te behouden is onder andere overleg nodig met werkgevers en reizigersgroepen in de regio. Zuid-Holland Bereikbaar en Breikers hebben hiermee veel ervaring.
Er wordt vooral hinder verwacht van het afsluiten van op- en afritten en onderdoorgangen aan de A44. Er wordt gekozen voor een zogenoemde slimme bouwwijze om de A44 zoveel mogelijk open te houden.
Daarnaast wordt rekening gehouden met andere werkzaamheden en evenementen in de regio.
Het is wel interesant.
Tegen die tijd is de tunnelbak langs Leiden wel open vior wie anders via de A9 richting Utrecht wil
En om welke drie bedrijven gaat het nu? Hier zie ik alleen RWS en twee samenwerkingsverbanden.
In 2030 gaan we rekening rijden en is de verbreding niet meer nodig voor die paar elektrische leaseauto’s van de zaak