
Noordwijk – Onder de gebruikers van de Regiotaxi wordt een continu klanttevredenheidsonderzoek gedaan. Dat meldt Holland Rijnland op vragen naar aanleiding van een gesprek tussen gemeenteraadslid Louis Koppel en wethouder Dennis Salman over de Regiotaxi. Holland Rijnland organiseert de Regiotaxi voor de deelnemende gemeenten, waaronder Noordwijk. Uitvoerder is Noot.
Volgens Holland Rijnland wordt de gebruikers van de taxi gevraagd onder meer stiptheid, boeking, de uitvoering van de rit en de chauffeur te beoordelen. Afhankelijk van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek en het aantal klachten wordt zo nodig bijgestuurd. Er wordt geen bonus toegepast. Wel is met Noot een malus systeem vastgelegd. Hoe beter de stiptheid, hoe lager de malus.
Het idee om de stiptheidseis af te laten hangen van het belang van de reis wordt door Holland Rijnland afgewezen. Vanwege de privacy mag niet naar een reisdoel of –reden worden gevraagd en het zou het systeem veel duurder maken. Voor prioriteitsritten als bezoek aan begrafenis of crematie wordt wel 100% stiptheid gehanteerd.