foto Kayleigh van Slingerland

Noordwijk – De Noordwijkse CDA-fractie maakt zich zorgen over de verkeersveiligheid op de T-splitsing Duinweg/Nieuwe Zeeweg. Aanleiding in een recente aanrijding tussen een fietser en een auto.

Volgens de partij gaat het vaker mis op deze plek. Van B&W wil ze weten hoeveel ongelukken er de afgelopen jaren op de T-splitsing hebben plaatsgevonden en hoe het komt dat hier relatief veel ongelukken gebeuren. Ook wil de partij weten of er in de zomermaanden, als er meer toeristen komen, wellicht meer ongelukken gebeuren.

Het CDA vraagt aan B&W de herinrichting van de Duinweg/Nieuwe Zeeweg zo snel mogelijk aan te pakken.

12 REACTIES

  1. Welja! Ongetwijfeld weer een voorzetje voor een Rotonde Let op mijn woorden: binnen no time nóg een rotonde erbij.

  2. Het zebrapad ligt daar op een zeer ongelukkige plek. Dat in combinatie met de smalle stoep en vooral de schaduw op die hoek zorgt ervoor dat alles onoverzichtelijk is.

    De HtD straat wordt bovendien snachts als racebaan gebruikt, dus flitspaaltje zou een leuke cashcow zijn.

    En de weg is veel te smal waardoor lijnbussen elkaar niet fatsoenlijk kunnen passeren zonder vrijwel stil te gaan staan of geparkeerde autos te rammen. Zelfde op bv lijnbaanweg waar al het verkeer deels over de fietsstroken rijdt. Maar men blijft overal maar de wegen zo stupide aanpassen bij herinrichtingen…

  3. @ Daan: Ja, dan maken ze het expres gevaarlijk en dan noemen ze dat een ” duurzaam veilige inrichting” ambtenarenlogica.

  4. Statistieken liegen niet en de vragen zijn naar de bekende weg.
    Je kan daar er op wachten.
    De calcurerende ambtenaar rekend alles uit met moderne reken methodes.
    Vervoer en bewegings stromen het in procenten de kans op ongevallen en zwaardere calimiteiten.
    Slapende bestuurders in hun bed van zachte bubbels werken uit de bekende slogan als de put enz,..daarna dus,…
    Intellectuelen rekenen alles uit diagrammen holagrammen kwantum mechanica en zelfs via de meta-fysica modellen.
    Dan is dit toch allang op papier gezet en gedocumenteerd,…

  5. Als iedereen zich aan de tegels houd niks aande hand maar ja als de meest dik over 50 kilometer per uur aan komen rijden en faar wordt al jaren niks aan gedaan ja dan wordt het gevaalijk .

  6. Er is niks aan die zeeweg veranderd het verkeer is alleen maar drukker geworden en hele grote bussen waar niemand in zit en het is een race baan met een rotonde los je dit ook niet op .Maar ja het CDA moet toch ook wat zeggen .

  7. Dag Noordwijkers, ik zou me ook drukmaken over :
    Links rijden van Fietsers ,over de stoep/ trottoir rijden van fietsers , straatverlichting uitval Prins bernhardstraat/ witte de witstraat enzov….
    De verloedering slaat toe (helaas) .
    Tot zo ver Janus .

  8. Versmal de Duinweg tot 1 rijstrook richting Nieuwe Zeeweg. Er kan dan maar 1 auto de Nieuwe Zeeweg opdraaien en niet meer aan de rechterzijde, vrijwel geen overzicht bij het passeren. Is waarschijnlijk 60/70% van “het probleem” opgelost.

  9. Als iedereen zich eerst eens asn de regels houd,zou dat al veel schelen. De zebra moet een suk verplaatst richting hoofdstraat.de andere rinchting duin weg.dan word het een stuk veiliger.

  10. Tja, als fietser kun je ook niet fatsoenlijk oversteken als je vanaf de Duinweg komt. Je moet dan eigenlijk rechtdoor, wat onnatuurlijk is, en dus trekken die fietsers hun eigen plan. Wat me ook opvalt in het verkeer is dat niemand meer oogcontact maakt tegenwoordig. Men heeft voorrang dus gaat gewoon.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in