Noordwijk – Ontwikkelaar Syntrus Achmea, die 166 appartementen wil ontwikkelen op de plek van het Zilveren Kruisgebouw heeft na overleg met omwonenden de verkeerssituatie en parkeervoorzieningen in het gebied gewijzigd. Dat melden B&W in een brief aan de gemeenteraad.
De omwonenden maakten zich grote zorgen over parkeeroverlast in het gebied. Hoewel het plan voldoet aan het parkeerbeleid van de gemeente, heeft Syntrus Achmea enkele aanpassingen voorgesteld aan de omwonenden. Zo kunnen vijf extra parkeerplekken op eigen terrein worden gemaakt, die ook toegankelijke zijn voor de buurtbewoners. Verder kan de Goohorstlaan worden afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer ter hoogte van Rynesteyn. Dit moet de verleiding wegnemen om buiten het plangebied te parkeren. De maatregelen werden door omwonenden niet met onverdeeld enthousiasme ontvangen. Het gedeeltelijk afsluiten van de Goohorstlaan heeft namelijk ook effect op de achterliggende wijk in de vorm van omrijverkeer. Deze plannen worden daarom voorlopig niet verder uitgewerkt.
Suggesties die nu worden uitgewerkt zijn aanpassingen op het plangebied zelf. Zo wordt een looproute ontworpen om de oversteek bij de verkeerslichten te bewerkstelligen. Dit moet het gebruik van de grote parkeerplaats stimuleren. Ook zijn extra invalidenplekken naast de appartementencomplexen toegevoegd en komen er parkeerplekken voor korte duur, zodat boodschappen en dergelijke dichtbij uitgeladen kunnen worden.
Weg met die plannen of eerst de parkeerproblemen oplossen !!
Bouwen heeft prioriteit. Parkeerproblemen zijn van ondergeschikt belang. Parkeerproblemen lossen zich vanzelf op.
Door een paal te plaatsen en de gohorstlaan af te sluiten gaat al t verkeer door de Simon mees straat rijden denk niet dat die bewoners daar op zitten te wachten.
Mooi bouwplan maar totaal niet nagedacht hoe een mens met een auto denkt over parkeren
Wie gaat er 300 meter lopen naar een parkeerplaats door de regen en wachten op een stoplicht
Als je ook in de wijk boerenburg kan parkeren en maar 100 meter hoeft lopen
Ik weet t antwoord wel
Aan het westeinde met die dure huizen hebben ze per huis 2 plaatsen en een eigen oprit voor nog eens twee . Waarom in die dure burten zoveel parkeerplekken . Het klotjes volk moet het maar zelf uitzoeken . Of tellen die niet mee bij deze gemeente .
Daarom zijn die huizen zo duur.
Als de buurt dichtslibt en je rijdt voor de 10e keer uit je werk als een malle rond voor een plekje kiest het gros er bij het naderen van het dorp vanzelf voor om via de uitvalsGooweg waar ze toch al langs komen voor zekerheid. In een straal van 150 meter rond de hema parkeren velen bij of onder de Vomar terwijl ze daarvoor door het 1 richtingsverkeer extra voor moeten rijden.
Allereerst voldoet het plan niet aan het gemeentelijk parkeerbeleid. Dit schrijft voor dat er een parkeervoorziening getroffen moet worden op eigen terrein, dit houdt in: hetzelfde perceel. Dit is in dit geval niet zo. Een parkeervoorziening aan de overzijde van één van de drukste toegangswegen naar Noordwijk maken is uiterst gevaarlijk. Ik ben benieuwd welk gemeenteraadslid of wethouder zich straks verantwoordelijk voelt als er zich een ongeluk voordoet. Beter zou zijn het aantal woningen te verspreiden over de twee percelen, en hier dan het parkeren voor elk afzonderlijk perceel op te lossen. Dit sluit dan straks ook mooi aan op de plannen voor de Bronsgeest Noord. Hierdoor voorkom je een oversteek die nodig is voor voetgangers met boodschappen en kinderen. De oplossing van gedeeltelijk afsluiten en maar liefst 5(!) extra parkeerplekken is een farce en lapmiddel om een slecht plan toch politiek te kunnen verkopen. Jammer ook dat niet alle omwonenden op de hoogte gesteld zijn van deze tweede presentatie middels een persoonlijke uitnodiging. Dit plan heeft verstrekkende gevolgen, niet alleen voor de bewoners van Reynestein. De gemeente Noordwijk moet toch weten dat de parkeerdruk in dit wijkje door gebruik van het Achmea-gebouw door diezelfde gemeente als dependance al toenam. Nog maar niet gesproken over het parkeren toen Achmea het gebouw gebruikte om personeel te verzamelen voordat er verhuisd werd naar Leiden.
Ik ben meer benieuwd wat er gaat gebeuren met de huidige bewoners van het pand. Vooralsnog valt de parkeerdruk die zij bezorgen reuze mee aangezien lang niet iedereen zijn/haar auto mee heeft kunnen nemen tijdens het vluchten…
Dan is dit de oplossing: appartementen voor bewoners die bewust of door omstandigheden autoloos zijn.
Laat dan de beloofde bus van Ter Hark (boulevard) hier ook rijden, de beoogde bezoekers van kuuroord Noordwijk zijn toch nog lang niet gearriveerd. Bovendien hebben die geld om zelf auto te rijden.
Maar….. waar moeten die dan weer parkeren?