Het onderzoek wordt gepresenteerd (Foto BO/Cock Jue)

Bollenstreek – Verdubbeling van de Elsbroekerbrug en de weg naar het kruispunt en een nieuwe verbindingsweg vanaf diezelfde kruising naar de N206 ter hoogte van de Ruigenhoek. Dat is de oplossing van twee ondernemersverenigingen om de Bollenstreek aan de noordkant beter te ontsluiten. De naam van de verbinding: Clusiusroute.

Ondernemersvereniging Haarlemmermeer-Zuid en Ondernemend Lisse hebben vrijdag in de Hillegomse watertoren deze oplossing gepresenteerd. Ze hebben het ook aangeboden aan twee gedeputeerden van de provincies Noord- en Zuid-Holland, Frederik Zevenbergen en Jeroen Olthof. De ondernemersclubs noemen zichzelf de Coalitie Bereikbaarheid. Zij hebben een verkeerskundig bureau onderzoek laten doen naar de mogelijkheden. Daar kwamen 19 varianten uit. Die zijn beoordeeld op technische haalbaarheid en een kosten-batenanalyse. Dat heeft weer geleid tot een gecombineerde variant.

De verdubbeling van de brug en de weg en de nieuwe verbinding van N207 naar N206 kan ook nog een aftakking krijgen naar Keukenhof. De weg moet onder het spoor door gaan lopen. De ondernemersverenigingen vinden dat er nu tempo gemaakt moet worden. Ze wijzen er op dat er al een provinciaal budget is van 47 miljoen. Ze spreken uit dat er over 10 jaar al over de weg gereden moet kunnen worden.

Hieronder de radio-interviews:

Klik op de link voor het rapport: Clusiusroute

 

4 REACTIES

  1. Als alleen al de afslag vanuit Lisse richting N207 verdubbeld zou worden zou al enorm schelen.
    Kost bijna niks en lost veel op.
    Ook de geplande weg (2e poellaan) richting de A44 zal minder drukte opleveren voor het kruispunt N207/N208. Hoeft er geen kostebare bollengrond te sneuvelen.
    De keukenhofdrukte is maar 2 maanden per jaar.

  2. Kansloos als je hem niet helemaal verdiept aanlegt. Dit gaat dwars door de bollenvelden op een onlogisch tracé. Ook dat prachtige stuk tussen grens Hilegom / Lisse en Keukenhof wordt om zeep geholpen

  3. Als ik het goed begrijp komt er een N-weg bij tussen de N206 en N208, ter hoogte van N207, dwars door de bollenvelden?

    Wat een kut idee, er zijn al meerdere N-wegen tussen de N206 en N208, waarom moet er nog een aparte bij i.p.v. verbreding van de bestaande verbindingen?

  4. Ik kan niet inschatten wat de bijzondere waarde van bollengrond kan zijn! Vast staat dat met de groei van de ongeremde bevolkingsgroei, u kent vast de oorzaak en ook u wens om daar een eind aan te maken, ontstaat de vraag, naar een betere infrastructuur! Het is nu al geen keuze meer, die weg moet er komen! ? Geen halfslachtige keuze maar een weg die toekomst gericht is! Kijk bv naar de de Corbulotunnel(N434) jaren te laat!!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in