Het einde van de N207 bij Hillegom.

Bollenstreek – Er wordt een onderzoek gestart naar een nieuwe weg tussen de N206 en N207 ten zuiden van Hillegom met een aftakking naar station hillegom. Dat hebben de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Hillegom en Noordwijk besloten.

Dit project bestaat uit drie fasen: een haalbaarheidsonderzoek, een verkenning van technische mogelijkheden en een uitwerking van de verkenning. Het onderzoek maakt deel uit van het verbeteren van de bereikbaarheid en veiligheid van verkeer in de noordelijke Duin- en Bollenstreek en Haarlemmermeer.

Daarom werken de regiopartners: de provincies Noord- en Zuid-Holland, de samenwerkingsverbanden Holland Rijnland en Vervoerregio Amsterdam en de gemeenten Haarlemmermeer, Hillegom, Lisse, Teylingen en Noordwijk, samen. De aanpak bestaat uit meerdere onderzoeken. De andere twee maatregelen voor betere bereikbaarheid zijn maatregelen voor het fietsverkeer en een verbindingsweg tussen de N208 en de A44 ten zuiden van Lisse en Lisserbroek.

Ook wordt gekeken naar meer manieren van vervoer. De samenwerkende partijen zetten vooral in op fietsen in combinatie met openbaar vervoer. Zo wordt er gewerkt aan het zorgen voor nieuwe overstappunten en het benutten van kansen voor het openbaar vervoer. Ook werkt men al aan een hoogwaardige openbaar vervoerverbinding tussen Noordwijk en Schiphol.

17 REACTIES

  1. Welja beste mensen, dit is de aftrap voor een nieuwe variant van de duin-polderweg waar destijds veel mensen in het betreffende gebied tegen waren.
    Als ik het zo bekijk en de N207 vanuit de Haarlemmermeer doortrek zou deze weg zo,n beetje tussen de ruigehoek en de zilk dwars door het mooiste stukje bollenstreek nabij de zilkerbinnenweg komen te lopen.
    Ik vraag me af wie daar voor is.

  2. Een weg aanleggen op 2 Km afstand van een Natura 2000 gebied, puur al op basis van de uitstoot van NOx verbindingen tijdens de aanleg zou dat onmogelijk zijn. Komt bij de uitstoot van het extra verkeer dat deze verbinding aantrekt, vlek op vlek… als de regels voor stikstofbelasting van een Natura 2000 gebied netjes worden toegepast is het onmogelijk deze weg aan te leggen.

  3. Ze hebben weer geld over dus even snel een onderzoekje doen voor een nieuwe weg. Die +/- 90% niet wil hebben, want dat gaat weer bollengronden kosten en dus banen in de bollensector.
    maar geld voor onderhoud bomen / sloten is er niet. en maar zeiken dat er te kort aan groen is .

    • Hoeveel banen zijn er in de bollensector? Een bollenboer, een handjevol arbeidsmigranten en een paar robots? Zal weinig voelbaar zijn in de werkgelegenheid voor de lokale bevolking. Betere verbinding met de rest van de Randstad daarentegen zal het juist mogelijk maken voor meer Bollenstrekers om werk te vinden verder van huis

  4. Als men zich afvraagt waarom er een tekort aan personeel is, is dit een voorbeeld. Een clubje hoogopgeleiden gaat voor de zoveelste keer een haalbaarheidsonderzoek doen voor iets wat nooit gerealiseerd gaat worden. Compleet zinloos dus.

  5. Er is geen verkeersprobleem in Bollenstreek. Buiten het bollenseizoen in april is het overdag uitgestorvenop de wegen (vooral de N206). Alleen tijdens het spitsuur zie je veel auto’s. Ik zou zeggen, ga eerst het ov eens verbeteren, want dat is nu waardeloos. Op veel plekken kun je niet eens komen met de bus.

  6. Nu wordt ook duidelijk waar dat onderzoek over de toekomst van de Bollenstreek voor bedoeld is: de geesten moeten rijp worden gemaakt voor nog meer asfalt en huizen in de regio.

  7. Die weg had er allang moet liggen met halverwege een lus achterom naar de Keukenhof.
    De N208 staat elke middag vanaf 15.30 vol tussen de N207 en Olympiaweg, als er ook maar iets gebeurt dan loopt de hele boel muurvast en dat is ook al meermalen gebeurt.
    ’s Ochtends is het hetzelfde fenomeen maar dan de andere kant op.
    En dan over de N207, die direct onder tunnelen t.h.v. de Elbroekerbrug, tussen april en oktober (het mastenseizoen) staat dat ellende ding elk kwartier open voor een paar plezierbootjes, met een beetje pech sta je bij de afslag Nieuw-Vennep al stil, ronk ronk.
    En ben je eenmaal vlak voor over over de brug dan belandt je in een fuik, van 2 banen naar 1, boem boem 🙁
    Helaas 10 jaar lang die ellende meegemaakt, het kwam me letterlijk de keel uit!!!!!

  8. Wat John Bourneau zegt. Ik heb het gevoel dat het met die werkgelegenheid immers erg meevalt; het is meer een gevoel van vroeger, dat Hillegom en Lisse niet zouden bestaan zonder bollenteelt. Daar geloof ik niet in. En het handwerk wordt gedaan door arbeidsmigranten.
    Kijk eens in de kop van Noord-Holland en de Flevopolder: dáár zit pas bollenteelt (en op heel vruchtbare grond).
    Als relatief buitenstaander zeg ik: N207 vanaf de Hillegomse brug gewoon rechtdoor doortrekken naar de 206. Je ontkomt er niet aan, als je Hillegom en Lisse van al dat vrachtverkeer wil afhelpen.

  9. De verkeer Noord Zuid is in de spits druk.
    Een weg aanleggen Oost West zal daar geen oplossing voor zijn.
    De voorstanders van de weg hebben dus nog steeds geen probleem kunnen vinden wat hun weg kan oplossen. Dossier Duinpolderweg zal een wijze les kunnen zijn.
    NB.: De Noord Zuid doorstroming zal al veel beter zijn als de voorsorteer stroken op de Leidse straat richting Singel en richting Olympia weg weer worden aangelegd. Tijdens de herinrichting Leidse straat zijn ze verwijderd, sindsdien slechtere doorstroming.
    Geld is beter besteed aan doorfietspaden en OV. Niet aan een achterhaalde oplossing uit het verleden.

  10. Als door Lisserbroek, Beinsdorp en Zwaanshoek alleen nog maar bestemmingsverkeer mag, eens zien of de bollenstreek zichzelf kan ontsluiten?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in