Noordwijk – Wat moet je doen als je geen mobiele telefoon hebt? Wat moet je doen als je niet in de parkeer-app komt? Moet ik op het Kloosterplein nou wel of geen blauwe kaart gebruiken? Het digitaal parkeren levert nog steeds veel vragen op. Ook op de eerste dag, maandag, dat de gemeente Noordwijk aangekondigd heeft te gaan controleren.

Het is druk op het parkeerbureau aan de Prins Bernhardstraat. Dat gaat pas om 13.00 uur open en er staat zelfs op deze eerste controledag maar één medewerker achter de balie om klanten te helpen. Sommigen maken vanwege de rij wachtenden rechtsomkeer.

Vooral senioren met of zonder mobiele telefoon worstelen met het systeem. Heb je geen telefoon dan moet je dinsdag terugkomen want dan is er een deskundige die weet wat je moet doen.

Voor een inwoonster die niet in de app kan, is er even geen oplossing en dat levert een deur op die net iets te hard dicht wordt gegooid. Veel vragen worden beantwoord en inwoners worden op die manier geholpen, maar het systeem krijgt geen punten voor duidelijkheid. De gemeente en voorlichting, die combinatie scoort ook niet. Er zijn zelfs inwoners die nu nog wanhopig op zoek zijn naar informatie.

De gemeente meldt maandag dat ze starten met handhaven. Voor informatie wordt verwezen naar eerdere berichtgeving en info op de site van het parkeerbureau. Ook daar worden niet alle vragen beantwoord, want hoe moet dat nou met visite die blijft slapen en mijn klaverjasmiddag voor senioren die vier uur duurt?

Intussen gaat het hard met de petitie van de Noordwijkse Kiki Elzinga. Op maandag zijn er al 550 handtekeningen voor een makkelijker en betaalbaarder systeem.

Klik op de link voor meer info.

21 REACTIES

  1. Wat gek toch. Noordwijk doet altijd zo goed waar ze slecht in is, en doet het zo slecht waar ze goed in is. Zie toch hier wat er gebeurt. Iedereen wordt gewoon schaamteloos het bos ingestuurd. Wat een waardeloos misselijk rot dorp. En dat is het !!

  2. De winkeliers en horeca zullen het wel aan hun omzet gaan merken.Eenmaal een parkeerboete gehad en je laat Noordwijk voortaan links liggen.

  3. A R huismus

    Vergeet de rotonde niet met voorrang voor fietsers.
    Ikzelf ben laatst aangereden, fiets kapot, ondanks dat ik goed oplet.
    Nu let ik nog beter op , blijkbaar lette ik toch niet genoeg op , wordt ik vandaag weer bij voor me sokken gereden door een jonge meid.
    Zelfs als je bewust bent van dat je de zwakkere deelnemer bent zijn de rotondes Levensgevaarlijk in Noordwijk voor fietsers.
    Voorrang hebben is niet persee voorrang krijgen.

  4. Gemeente Noordwijk heeft geen enkel begrip voor de inwoners en toeristen zo zie je duidelijk dat er veel kennis ontbreekt. Daardoor heeft Noordwijk een diktator als burgemeester en meelopende wethouders.
    Geen enkele inspraak van de bewoners wordt geduld, Noordwijk alleen nog voor de rijken. Noordwijk gemeente bestuur moet zich schamen.

  5. De enige app die ik van P1 kan vinden is de Bezoekersapp.
    Daar staat bij “Met deze app kunt u uw bezoekers aanmelden voor het betaald parkeren”
    Ik wil alleen m’n eigen auto aan kunnen melden en die app is voor mij onvindbaar.
    Onder die app zou dan moeten staan ” Met deze app kunt u uw eigen auto aanmelden voor het betaald parkeren”.
    En oh ja, als ik m’n telefoon nou eens niet bij me heb, kan ik dan via de parkeerzuilen kenbaar maken dat mijn auto daar op een betaald abonnement geparkeerd staat?
    Ik vind het chaos, maar als u als lezer op mijn onkunde antwoord weet graag even reageren.

    • De bezoekers app is voor het parkeren voor inwoners. Hier vul je het kenteken in en klik je de zone in en parkeertijd. Thuis even rustig uitproberen. Maximum wordt ook aangegeven ook als je bv na 18u niet meer hoeft te betalen. En acties blijven bewaard ter controle en bewijs. Succes!

  6. Voor het downloaden va de P1 app moet je de los 15 of hoger geïnstalleerd hebben.
    Mijn Ifone heeft IOS 12en kan niet meer geüpload worden.enige oplossing blijkt: een nieuwe Ifone kopen.
    Kan ik deze declareren bij de gemeente of op het parkeerbureau. Hier heb al 2x 3 uur moeten wachten.

  7. De speld in de hooiberg is voor bewoners van het kloosterplein het vinden van een parkeerplek die ons aangeboden wordt door de gemeente, jammer dat heel noordwijk de plekken al gevonden heeft resultaat wij hebben helemaal geen vrije parkeerplekken tel dan het gedoe en de kosten maar op

    • Wat een enorme domme opmerking! Dommer zie je nauwelijks! Mafketel! Mensen hebben hier, zeer terecht, opmerkingen over die app. Daarnaast is het een feit dat het een enorme teringzooi in Noordwijk is op het gebied van parkeren.

  8. In de app komen lukt niet vele malen geprobeerd waaaaaaaaaaaaaaardeloos allemaal. Loop tegen de 80
    Er is veel te kort tijd voor alles geweest

  9. Nou Noordwijk doet weer geen goede beurt, ze hebben nog steeds niks geleerd van vroeger. Daar gaan de inkomsten van de Horeca ende winkels. En de toerisme wordt zo ook minder.dat willen ze schijnbaar.

  10. Wat een geklaag. Ik vind de app makkelijk in gebruik en eenvoudig te installeren. Wat doen veel mensen toch negatief. Maar kennelijk hoort dat in een dorp waar meer dan 1 op de 4 op een bepaalde partij stemt…

  11. Betreft een commercieel bedrijf aan wie de controle is uitbesteed. Vervelende van dit soort uitbestedingen is dat er geen enkel toezicht meer is op uitvoering. Ook bezwaarprocedure gaat volledig buiten gemeente om. In tegenstelling tot normale handhaving meldt een scanauto ook geen andere zaken aan gemeente, zoals verlichting die is uitgevallen. Ook grijpt een scanauto niet in bij mishandeling op straat of andere levensbedreigende situaties. De vraag is of zoiets uiteindelijk iets toevoegd aan een samenleving, behalve een hoop frustratie, waarvan de gemeente slechts een klein deel van de opbrengst ontvangt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in