Noordwijk – Gemeente Noordwijk is over het algemeen tevreden over de werking van de parkeerapp. Wie de app niet kan gebruiken, kan een parkeeractie ook telefonisch starten. Dat antwoordt verantwoordelijk wethouder Theo Alkemade op vragen hierover door Lijst Salman Noordwijk.
Volgens Alkemade hebben Noordwijkers voldoende informatie over de parkeerapp gekregen bij de aanvraag van hun vergunning. Wie toch nog vragen heeft, kan terecht bij Parkeerservice Noordwijk. Lijst Salman klaagt dat sommige mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd door verwijzing van Parkeerservice naar de gemeente en andersom. Alkemade betreurt dit, maar stelt dat mensen ook terecht worden verwezen naar de gemeente, bijvoorbeeld als ze het niet eens zijn met het parkeerbeleid.
Alkemade besluit dat het parkeerbeleid in Noordwijk niet is veranderd, alleen gedigitaliseerd. De gemeenteraad krijgt binnenkort een memo over de stand van zaken rondom de digitalisering.
Voldoende informatie zou ik net niet willen noemen. Er werd alleen steeds gesproken over een parkeerapp maar de naam van de app werd nergens genoemd. Ik heb een parkeerapp van de ANWB maar vermoedde al dat die wel niet te gebruiken zou zijn. Gezocht op de site van P1 en van de gemeente maar nergens de naam van de app. Pas 2 weken geleden in de krant van de Noordwijker (je moet maar geluk hebben dat je hem krijgt) werd het mij duidelijk om welke app het ging. Toen was het nog een gedoe om een account aan te maken. Zat ook leuk verborgen. Hoe moeilijk kan het zijn om op jullie websites en in de krant een korte handleiding te zetten.
Maar mnr Alkemade weet het want die kan gratis bij het gemeentehuis parkeren en als het mis gaat geef je een ander de schuld bijvoorbeeld parkeerserves .Nou er mankeert nog zat aan .
ja, verschil moet er zijn.
Niks veranderd… dat is gewoon een keiharde leugen. Er veranderde juist heel veel. Dus wees eerlijk en zeg dat gewoon..dan snapt misschien iedereen het ook
Wat er nu weer gebeurt met dat parkeren met een app daar is weer niet over nagedacht hoe moeten mensen dat doen die dat niet kunnen die mogen zeker niet op noordwijk komen met de auto Alkemade iedereen is niet zo “bijdehand “als u al denk je het wel
Die Alkemade zou eens aan een leugendetector gezet moeten worden….. Man man….
Ik heb de app inmiddels een paar keer gebruikt en het valt me alleszins mee. Maar ik ben wel zelf aan het uitvinden en zoeken geweest, want met de beperkte informatie die je van gemeente en P1 hebt gekregen kom je er niet.
Maar ja, is dat vreemd? Nee toch, er wordt n.l. niet vanuit de gebruiker gedacht bij het digitaliseren en opstellen van informatie, maar vanuit de eigen gedachte. En ja, daar komen bepaalde bevolkingsgroepen (lees ouderen etc.) niet meer in voor……
Al verschillende oudere mensen in de winkel gehad die die weten hoe het werkt , en van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Echt goed bezig gemeente Noordwijk ….😕
Tja PvdI had gratis parkeren voor haar inwoners in het programma staan. De gemiste inkomsten waren ook gedekt. Maar ja de bijna voltallige gemeenteraad heeft de PvdI vakkundig buiten spel gezet. Volgende keer misschien toch maar op de PvdI stemmen? Geen goed idee? Dan lekker blijven betalen en vuilnis aan de lantaarnpalen hangen en vooral niets overleggen met de inwoners. Dus geen referenda en niet transparant zijn , wat de PvdI wel wil. Iedere gemeente krijgt het bestuur dat ze verdiend. Niet klagen dus.
Iedere gemeente krijgt het bestuur wat ze verdient . Applaus dus.
Hoe durft de wethouder dit te beweren.
Of hij weet echt niet hoe het werkt of hij wil niet toegeven dat hij verantwoordelijk is voor deze keuze.
Ja P.randjes daarom lopen de eigen fractie voorzitter en wethouder weg.
De raadsleden zijn marionetten van het bestuur P B en V S.
Als we daar in het verleden gaan duiken kan er veel vuile was naar buiten komen.
Nee Fritzie de wethouder is weggepest, de fractie voorzitter is het leven zuur gemaakt en de wethouder in spee is op zijn Noordwijks de deur gewezen. Grens overschijdend gedrag. En aan die cultuur wilde de PvdI een einde maken.
Nog niet gelukt maar als wij de peilingen moeten geloven is de PvdI nu de grootste partij. Maar daar hebben we niets aan dus wij gaan door voor de absolute meerderheid. Een Barendrecht 2.
Dat de raadsleden marionetten zijn klopt maar dan van Fritzie en niet van PB/VS. Anders was onze wethouder wel gekozen,zoals in het raadsbesluit overeengekomen. Ja toch Fritzie.
Er is niets veranderd ? Wat dacht je van na 3 uur een uur betalen. Zie je het voor je 4keer in de nacht opstaan om je auto te verzetten. Alleen op grote parkeerplaats mag je in de zomer na 21.00 uur gratis staan en in de winter na 23.00 uur. HOEZO NIETS VERANDERD.
Als je het bovenstaande artikel goed leest, begrijp je direct waar het probleem zit. “Gemeente Noordwijk is over het algemeen tevreden over de werking van de parkeerapp.”
De gemeente kijkt alleen naar zich zelf en niet naar de gebruikers. Als je problemen hebt, kan met een zakenpartner van de gemeente bellen. Met andere woorden ,de gemeente gaat je niet helpen, dat hebben we uitbesteed.
Alkemade besluit dat het parkeerbeleid in Noordwijk niet is veranderd, alleen gedigitaliseerd.
Dit is wat onze wethouder beweert ?
Ben ik nu zo dom of slaat de wethouder de plank (bewust) mis ?
Voorbeeld.
Ik had boodschappen gedaan in de Kerkstraat.
Toe ik klaar was heb ik mij met de app afgemeld.
Bij thuiskomst bleek dat ik nog wat was vergeten en besloot om direct terug te gaan.
Helaas: Ik moest een UUR wachten voordat ik weer bij de Kerkstraat zou kunnen parkeren !!!
Dit is maar één voorbeeld van het nieuwe digitale parkeren.
En toch beweert de wethouder dat er niets is veranderd ???????
Ook de verplichting om een mobiele telefoon te hebben is blijkbaar niet nieuw .
U kunt ook de fiets pakken voor een vergeten boodschap.
inmiddels de eerste boetes binnen, gekregen in de tijd dat de gast aangemeld was. Eerst betalen (80 euro) dan pas kan je bezwaar maken. Hoezo naar tevredenheid? Niet bij de gebruiker. Ik ben benieuwd of er anderen zijn met dezelfde ervaring.