Foto: PB

Sassenheim – Zes leerlingen van het Rijnlands Lyceum Sassenheim hebben de KNAW Onderwijsprijs 2024 ontvangen voor hun profielwerkstuk. Uit 294 inzendingen zijn er niet één, maar twee profielstukken binnen deze school door de jury tot winnaar uitgeroepen. De winnaars krijgen een bijdrage in de studiekosten voor hun eerste collegejaar en op 25 juni is er een feestelijke uitreiking.

Daniël de Ronde, Roemer Beck en Mark Eikema hebben de relatie tussen de behoefte aan onmiddellijke voldoening (instant gratification) en gokverslaving onderzocht. Ze hebben een experiment gedaan waarbij deelnemers werden uitgenodigd om te gokken. Uit de resultaten blijkt dat er een duidelijke relatie bestaat tussen de behoefte aan snelle beloningen en het risico op gokverslaving. Daarnaast geven zij adviezen om jongeren en andere kwetsbare groepen te waarschuwen voor de gevaren van online gokken.

Bram Burghard, Daan Holsboer en Victor Schrama hebben zich gericht op elektrohydrodynamische aandrijving, een technologie die vergelijkbaar is met ionische stuwraketten en geschikt is voor ruimtevaart. Hun onderzoek is gericht op de optimalisatie van deze aandrijving, door te kijken naar verschillende verhoudingen van elektroden en hoe deze de prestaties beïnvloeden. Hun bevindingen dragen bij aan de verdere ontwikkeling en praktische toepassing van deze technologie in de ruimtevaart.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Plaats hier je opmerking
Vul je naam in